Šviesos terapijos kambarys
„Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos mokinių grupė dalyvavo patyriminio ugdymo programoje apie šviesos evoliuciją. Programos tikslas buvo susipažinti su šviesos evoliucija ir jos funkcijomis bei parodyti žmogaus kelią į šviesą. Užsiėmimų metu mokiniai tyrinėjo penkias sritis: natūralūs ir dirbtini šviesos šaltiniai, šviesa-menas-dekoracijos, šviesa ir profesijos, šviesa ir pramogos, šviesa ir sveikata. Tyrinėjant šviesos ryšį su žmogaus sveikata, savo patirtimi ir žiniomis pasidalino Medeinės mokyklos mokytoja Nijolė Jauniškienė, kuri ne vienerius metus dirba su šviesų terapija ir veda užsiėmimus šviesų terapijos sensoriniame kambaryje. Mokytoja papasakojo ir parodė, kaip veikia šviesos žmogų, kam reikalingos ir naudingos yra šviesos terapijos, kaip šviesų terapijos metodas gali pagerinti savijautą tamsiuoju metų laiku, kaip padeda nusiraminti ir valdyti savoemocijas arba paprasčiausiai atsipalaiduoti.
Medeinės mokykloje yra jauki erdvė, kurioje yra sensoriniai šviesų, kvapų ir garsų įrenginiai. Kambarys skirtas individualiems ir grupiniams užsiėmimams, kurių trukmė 45 min.
Mokytoja Nijolė Pademonstravo kaip atliekama šviesų terapija ir kaip jos metu naudojamos skirtingų spalvų šviesos, kad kiekviena spalva turi ypatingų savybių ir padeda tam tikrais atvejais. Dėkojame Medeinės mokyklos direktorei Elenai Knyzaitei už nuoširdų bendradarbiavimą ir svetingumą leidžiant mokiniams nuotoliniu būdu apsilankyti mokykloje. Ypatingai dėkojame mokytojai Nijolei Jauniškienei už žinias ir užsiėmimą, kuris patyriminio ugdymo grupės mokiniams padėjo patvirtinti išsikeltą hipotezę, kad sutrumpėjus šviesiam paros laikui žmonės jaučiasi labiau pavargę, oda reikalauja daugiau priežiūros, žmonės yra mieguisti. Tai įrodo, kad šviesa teigiamai veikia mūsų kūną ir bendrą savijautą, kad šviesos terapijos procedūros skirtos tiek
grožiui, tiek sveikatai ir kad šviesą tikrai galima panaudoti gydymo tikslais.”
S. Grinkovienė