Apskrito stalo diskusija ,,įtraukusis ugdymas bendro lavinimo
Vasario 28 d. PŠKC vyko apskrito stalo diskusija. Miesto biologų metodinėje grupėje. ,,Įtraukusis ugdymas bendrojo lavinimo mokyklose biologijos dalyko veiklose: galimi iššūkiai ir perspektyvos“.
Susitikimo metu daug diskutuota apie įtraukųjį ugdymą. „Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai sudaro palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą. Į diskusiją siekėme įnešti pozityvumo, motyvuoti pedagogus, pasidalinome praktiniais patarimais, kaip elgtis konkrečiose situacijose. Diskusijos metu pedagogai atskleidė, kad mokinių specialieji ugdymosi poreikiai riboja mokytojų pedagoginės veiklos veiksmingumą bei apsunkina ugdymąsi ne tik jų turintiems mokiniams, kad mokinių kitoniškumas iššaukia neurotipinių mokinių nepasitenkinimą. Mokytojai pripažįsta, kad specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai dažniau kelia įtampą klasėje, tačiau kartu ir nuolat verčia pedagogus mokytis bei tobulėti. Mokytojai teigia, kad kai kurie specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai gali mokytis ir tobulėti bendro lavinimo mokyklose, tačiau mano, kad dalis mokinių turėtų tą daryti pritaikytose mokyklose. Džiugu, kad mokytojai geba kritiškai įvertinti savo požiūrį ir nuostatas į specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius. Reikia pripažinti jau dabar, kad įtraukaus ugdymo procese netrūksta iššūkių ir tai natūralu.